Kezelés homeopátiával

Itt elsősorban elhúzódó gondokra keresünk megoldást, ami lehet testi vagy lelki probléma.

Homeopátián keresztül látni az esetet és ennek megfelelően jól kiválasztott szert adni mindig nagy kaland orvos és páciens számára egyaránt.

A homeopátia egy lágy gyógymód, mely körültekintő alkalmazás mellett mellékhatás nélkül segíti a szervezet öngyógyítását. Nem függ a hatás attól, hogy a beteg hisz e a kezelésben, vagy nem, mert  a homeopátiás szerek erősebbek az ember gátlásainál, gyanakvásánál és kétkedésénél.

A homeopátiás kezelések során alkalmazott szerek mind természetes, növényi, ásványi és állati eredetűek. A homeopátiás szerek hatékonysága hígítással és potenciálással növelhető.  Ezáltal válik sokkal erősebbé a hatás annál, mintha csak magával pl. a gyógynövénnyel kezelnénk a beteget.

A hígítás és potenciálás során a kiindulási anyag energia mintája elindít egy folyamatot: emlékezteti az elmét arra, hogy mi a baj. Erre azért van szükség, mert a szervezet már olyan régóta megragadt a betegség mintában, hogy úgy működik, mintha az lenne normális állapot.

Amikor egy páciens beveszi a potenciált homeopátiás szert, az felerősítheti a betegség tüneteit. Ez a mesterséges emlékeztető egy új gyógyító impulzust hoz létre, amely felváltja vagy megerősíti az eredeti, már-már elfelejtett ingert. Ezután mozgósítja a normális belső gyógyító folyamatokat, mintha a probléma éppen most kezdődött volna.

A homeopátiás kezeléseket a rendelőben akut  és krónikus betegségek esetében használom. Az akut betegek ellátása rövid időt igényel, és a kezelés hatékonysága 48-72 óra alatt kiderül. A krónikus betegek kikérdezése hosszabb időt igényel és az esetek alakulását - folyamatos konzultációk mellett - követni kell.

Legfontosabb tudnivalók homeopátiás szerek alkalmazásakor.

Hogyan vegyük be? Hogyan adagoljuk?

A szer bevétele függ a szer erősségétől. A számok növekedésével, a szer hatása is nő.

Az alacsony hígítású, alacsony számjelzésű szereket, mint például C3, C5, C9, C15, erősségű golyókat szopogatjuk és általában naponta 2x-3x kell bevenni.

A C30-al jelzett erősségű szereket leggyakrabban hetente 2x kell bevenni. Kezdetben lehet naponta adagolni, 3-4 napig, de hosszabb távon hetente maximum 2x szabad bevenni.

A C200-as szereket vízben oldva vesszük be, és ezt már csak szakember javaslata alapján alkalmazzuk. Általános bevételi gyakoriság 2 hetente egy alkalom. Háromszori bevétel után konzultálni kell a szakemberrel, aki felméri, hogy a hatás a gyógyulás fele visz, vagy csak a tüneteket nyomja el, esetleg valami kellemetlen hatást eredményez. Akinek nem áll módjában a konzultáció, az legjobb, ha abba hagyja a szer szedését. Ellenőrzés nélkül tartósan nem szedhető. Előfordul, hogy egy darabig segít egy szer, aztán leáll a hatása. Ilyenkor vagy ugyan azt a szert kell bevenni, csak erősebbet, vagy pedig egy másik szert kell kipróbálni. Ennek eldöntése a szakember feladata,de még sokszor neki sem könnyű.

Krónikus betegségek esetén általában egy vagy több évig is eltart a kezelés. A homeopátia az öngyógyulást segít, és mivel a betegség elhúzódó volt, a szervezet gyógyulása is sokáig tart Hiszen a betegség nem a tünetek megjelenésével kezdődik. Az már a jéghegy csúcsa. Kialakulását a szervezetben hosszan tartó folyamat előzi meg.

Ha vízben oldunk egy szert, azt műanyag kanállal kell megkeverni, és apró kortyokban meginni. A száj nyálkahártyájáról szívódik fel, emiatt a szájban kell egy kicsit tartogatni.

Ha szopogatva vesszük be, akkor is a lényeg, hogy ne rágjuk el.

Fontos még, hogy a homeopátiás szert mindig „tiszta” szájjal vegyük be. A szer bevétele előtt és után 20 percig ne együnk vagy igyunk.( csak vizet ) . Ez azt jelenti, hogy ne érezzem a számban az ebéd ízét. Várjam meg, amíg megtisztul.

A mentol, és egyéb illatos anyagok csökkenthetik a hatást. A kávé és az alkohol is. Csak mértékkel szabad fogyasztani.

Használhatunk speciális, homeopátiás kezelés során javasolt fogkrémet, de ha ragaszkodunk a mentolos fogkrémhez, akkor várnunk kell. Természetesen a Negro cukorkát és más hasonló mentolos cukrot, mentolos rágógumit, semmi képen ne használjunk a kezelés alatt. Lehetőleg mellőzzük a kávé fogyasztását is. Különösen akkor kell körültekintően bevenni a szert, ha magas potenciájú szert ritkán szedünk, Azt jól kell bevenni. amennyiben naponta többször vesszük be, akkor, ha egy -egy bevétel nem optimális módon történik, kevésbé veszélyezteti a hatást.

Merjük beadni, illetve bevenni saját szerválasztásunk alapján?

Ma már nagyon sok könyvet lehet kapni a homeopátiáról. Sok szülő olvasgatja, és esetleg szívesen megpróbálja adagolni családjának.

Véleményem szerint ezt érdemes megpróbálni akut betegség esetén. Nátha, köhögés, hasmenés stb. esetén kiválasztunk egy a tünetekre illő szert és azt maximum C15-ös erősségig adagoljuk naponta 2x-3x, 3-4 napig. Ha nincs javulás, hagyjuk abba és forduljunk szakemberhez.

Mire figyeljünk?

Ha szakember vezeti a terápiát és magas potenciájú szert kap a beteg, akkor a legfontosabb, hogy a szer beadása után várunk, figyeljük a reakciót. Minden szinten történhet változás. Például kimondunk olyan gondolatot, amit előtte elhallgattunk. Nem idegesít egy olyan történés, amire korábban ugrottunk.

Lehet, hogy a panasz, tünetek nem javulnak azonnal, inkább az életenergiára kell figyelnünk!

Figyelnünk kell, arra, hogy történt-e változás az alvás, étvágy, viselkedés, hangulat, székletürítés, energia szint,és az aktivitás mértékének a területén. Ha ezek a változások a harmónia felé mozdulnak, akkor elindult az öngyógyulás folyamata. A jéghegy alatti változások kedvezőek és ezek később a tünetek javulásában is meg fognak mutatkozni.

Átmeneti rosszabbodás itt is megfigyelhető lehet, de az csak néhány napig tarthat. Például egy két napra leromlik az alvás, vagy feszültebbé válik a beteg, felerősödnek a tünetek. Ez a természetes gyógymódok alkalmazásánál gyakran előfordul. Ez legtöbbször jót jelent,azt hogy reagált a beteg. Hetekig azonban nem tarthat. Ha mégis, biztosan valami hiba történt a kezelés során és, szakemberhez kell fordulni.

Amennyiben a méregtelenítés tünetei jelennek meg, az szintén jó jel. Ilyenek a hasmenés, nátha, láz, kiütés. Ekkor a betegség kifele halad a szervezetből és az helyes irány. Ez a gyógyulás útja. Ezért például, ha ekcémás beteget gyógyítunk, akkor minden egyes szerbevétel után felerősödhetnek a tünetek, nem is szabad addig ismételni a szert, amíg le nem cseng a tünet, meg nem nyugszik. Azután újra beadjuk, újra erősödik, de már nem olyan mértékben és rövidebb ideig tart. A lecsengés után pedig egy jobb állapot áll elő, mint amiből kiindultunk. Ez a gyógyulás útja. Láz is megjelenhet, azonban csak rövid ideig tart. Az immunrendszer aktivizálódására utal, és ebben az esetben a kezelt egyén nincs rossz állapotban. nem rossz a közérzete. Ezt a lázat lehetőleg ne csillapítsuk. Mivel általában egy nap alatt magától megszűnik.

A székletürítés jól mutatja, hogy az energiaáramlás megfelelő-e a szervezetben. A naponta egy széklet elvárható. Ha valaki jobban van a szer szedésétől, de szorulásossá válik a kezelés alatt, akkor biztosan nem jó a terápia. A székletürítés száma jól jelzi a szervezet és a lélek állapotát. Az el nem engedés, általában szoruláshoz vezet, a szorongás, stressz pedig akár szoruláshoz, akár hasmenéshez vezethet.

Károkat is okozhat, ha nem tartjuk be a szabályokat!

Ezt leggyakrabban akkor tapasztaltam, ha valaki túl sokáig szed egy szert, anélkül, hogy figyelné a hatását, illetve anélkül, hogy szakemberrel konzultáljon. Például kap egy C30, vagy C200 erősségű szert, és ellenőrizetlenül hónapokig szedi. Néhány tünete esetleg javul, de összességében nincs jól, mégis szorgalmasan szedi tovább. Csak szedi,és szedi és nem gondolkodik és nem kér segítséget. NAGY HIBA! Még gyengébb szer esetén is. A beteg nem tudja és nem is dolga önállóan eldönteni a szer hatását! Ha nem áll módjában szakemberhez fordulni, inkább hagyja abba a kezelést!

A tüneteket teljességében, összességében kell értelmezni és ez nagy szaktudást igényel!

Tévedés azt hinni, hogy ezek a pici golyócskák nem árthatnak!

Ahogy gyógyítani tudnak, úgy káros hatásuk is lehet. Ez indokolatlan szedés esetén történik meg. Ilyenkor, ha a szer energiáját nem tudja a szervezet hasznosítani, akkor a szerre és a betegre jellemző mellékhatások jelentkeznek. Tulajdonképpen a szer tünetei jelennek meg. Ezek általában megszűnnek a szer szedésének abba hagyásakor.

Egy jó szer alkalmazása esetén információ és energia kerül a szervezetbe. Az egyén a harmónia fele mozdul. Ezáltal többlet energiához jut, ami támogatja az öngyógyulást.

Például egy hiperaktív gyerek lecsendesedik, nyugodtabbá válik. Az így megmaradt energiát a szervezet képes a saját épülésére fordítani. Vagy egy szorongás megszűnik, ezáltal a tünetek is javulnak. Egyrészt, mert nem szorong, másrészt, mert többlet energiához jut, és ez gyógyít.

Így az ellenkezője is igaz. Ha nem megfelelő a terápia, akkor a tünetek rosszabbodnak, és ha már amúgy is súlyosabb volt az eset, akkor rossz állapotba kerülhet a beteg. Emiatt alacsony életenergia esetén ne próbálkozzunk önfejűen kezelni. Ez leginkább idős leromlott állapotú betegeknél igaz.

Összességében a homeopátia egy lágy gyógymód. Nagyszerű eszköz a gyógyításban! Fantasztikus gyógyulásoknak voltam tanúja.

Nagy előnye, hogy fokozott figyelmet igényel a beteg részéről. Ezáltal jobban megismeri önmagát, reakcióját. Jobban figyel a gyerekére, amennyiben őt kezeljük!

Egyszerűbb betegség esetén, az anya akár kezelheti is a gyermekét, ha egy jól bevált szerhez jut. Ez mindig kéznél van, hétvégén is elkezdheti a terápiát, csökkentheti az orvosnál történő látogatások számát.

Ne feledjük, ha egy szer nem hat akut betegség esetén, ami azt jelenti, hogy 2-3 nap alatt nem kezd el javulni az állapot, akkor másikat kell választani, illetve orvoshoz kell fordulni.

Amennyiben azonban javulás figyelhető meg, akkor 5.7 napig kell a kezelést folytatni, illetve akár tovább is, a tünetek megszűnéséig. A kezelés vége felé lehet ritkítani a bevételek számát. Néhány napig 2x, majd néhány napig naponta egy alkalommal.

Fontosnak tartom ismételten felhívni a figyelmet arra, hogy ellenőrizetlenül tartósan ne szedjünk szereket, mert a betegség irányába viheti a szervezetet.